2020/08/07

Idag är det fredag den 7 augusti. Var bor de olika personerna i häftet?

Idag är det fredag.
Idag är det den 7 augusti.
Idag är det fredag den 7 augusti.

Vi läser.👀
Vi skriver i häftet.✏📝


Var bor de?
Amir bor i Malmö.
Nimo bor i Borås.
Fatima bor i Stockholm.
Emma bor i Kiruna.
Josef bor i Husby.
Ali bor i Malmö.
Jag bor i Borlänge.

Var?
Var bor Nimo? Borås
Var bor Amir? Malmö
Var bor Josef? Husby
Var bor Ali? Malmö
Var bor du? Borlänge
Var bor Emma? Kiruna
Var bor Fatima? Stockholm



Nu måste du fråga
om hjälp!

Jag heter...
Jag bor i...
Min adress är...
Min ålder år...
Jag kommer från...
Jag har bott i Sverige sedan...
Jag har min familj i ....
Det här är min familj: .........

Fyll i och läs noga.
När vi träffas ska ni få
berätta för varandra!

Trevlig helg!
Agneta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar