2020/08/14

Idag är det fredag den 14 augusti. Jag ser ett hus. Jag ser två hus. Är det ett hus? Nej, det är två hus.

Idag är det fredag.
Idag är det den 14 augusti.
Idag är det den 14:e augusti.
Idag är det fredag den 14 augusti.

👀Vi läser i häftet:

en - den
ett - det
1. Jag ser ett hus.
🏠
------------------------
2. två 
Jag ser två hus.
🏡🏡
----------------------
3.tre
 Jag ser tre hus.
🏡🏡🏡
-----------------------



Ja    Nej
Fråga:
Är det ett hus? 🏠
Svara:
Ja, det är ett hus.
------------------
Fråga:
Är det  ett hus? 🏡🏡
Svara:
Nej, det är två hus.
---------------
Fråga:
Är det ett hus? 🚵
Nej, det är inte ett hus.
----------------
Fråga:
1.Var bor Alem?
Svara:
2. Alem är från Somalia.
3. Hon bor i Sverige.
4.Hon bor i Karlstad.
5. Hon bor i hyreshus.
6. Hon bor i en lägenhet.
7. Hon vill flytta.
8. Hon vill bo i villa.


Hej då!
Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar