2020/06/18

Idag är det torsdag den 18 juni. Moa är på bio. I morgon är det fredag 19 juni. Moa gör en tårta. Moa tar med tårtan på festen.

Idag är det torsdag den 18 juni.
I morgon är det fredag den 19 juni.

👀Vi läser i häftet.📄

Idag är det torsdag.
Jag är på bio.
Jag ser en man.
Jag tittar på mannen.
Fråga: Var är Moa?
Svar: Hon är på bio.


Idag är det fredag.
Jag gör en tårta.
Jag vispar grädde.
Jag tar med tårtan till festen. 🍰


Fråga: Vad gör Moa?
Svar: Hon gör en tårta.


Ord                          Meningar
grädde             Jag gör en tårta.
tårta              Jag vispar grädde.
bakar                                        
kök                                           
skåp                                          
skål                                            
visp                                            
        grädde            Jag tar med tårtan på                                    festen.                                     



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar